maandag 16 januari 2012

De (droom)fabriek

Dat het Leuvens Stiksel een gezellige, vrolijke bende is, heeft u op deze blog ongetwijfeld al ondervonden. Maar dat we ook echte harde werkers kunnen zijn, hebben we bewezen op de vorige editie.


We zouden zoveel mogelijk tassen maken voor Van Katoen. Een paar dagen ervoor zei Kir al lachend dat het leuk zou zijn als we er een echt fabriekje van zouden maken met heus bandwerk en het Leuvens Stiksel zou het Leuvens Stiksel niet zijn als iedereen meteen enthousiast reageerde op het idee en zich opgaf voor een specifiek “band-onderdeel”.

Het vergde wat gepuzzel en organisatie, maar uiteindelijk hadden we een echt fabriekje. Loopt u even mee door het proces:
  • Er werd op stoffen getekend en in stoffen geknipt door team teken/knip/snij.
  • Er werd gestreken door team strijk.
  • Linten werden aan de lopende meter gestikt door team lint.
  • Er werden plooitjes gespeld en gestreken door team plooi.
  • Linten werden op de zijpanden gespeld, belegjes werden toegevoegd door team puzzel en speld.
  • Linten werden bevestigd aan de zijpanden door team naai.
  • Zijpanden en beleg werden aan elkaar genaaid door team overlock.
  • Het geheel werd afgewerkt door team topstitch.
Tot slot werd het totale aantal zakjes gescandeerd en bijgehouden met het scorebord. En werd alles in goede banen geleid door logistiek coördinator Geraldine en ploegbaas Kir.

U had er eigenlijk gewoon moeten bijzijn. Het gezelligste fabriekje in Leuven en omstreken!

Waar een werkdag wordt voorafgegaan met een drankje en een hapje, waar er tijdens de werkuren vrolijk op losgetaterd wordt en waar iedereen samenwerkt aan één doel: Van Katoen verder helpen en zo Annick’s droom waarmaken. Een echte, echte droomfabriek, dus.

Enkele moedige stiksters deden nog een kwartiertje overuren om zo de magische 40 te bereiken op het scorebord.

Maar op de band liggen nog heel wat losse onderdelen te wachten op een volgende werkdag. Be there! … en wordt vervolgd…

Verslag van Geraldine
Fotografen van dienst: Kathleen
en Nele

21 opmerkingen:

Mie zei

"Vind ik leuk". Zeer leuk! Proficiat dames!

Unknown zei

Megaferm!!

Lily zei

Ik hoop er volgende keer wél bij te zijn, want het zag er weer gezellig uit. En ik hoop vooral dat de baby nog een paar weken blijft zitten!

Lily zei

Ze geven mij hier als woordverificatie "urine". Wie verzint die dingen eigenlijk??

ZaZoZip zei

waaw

mamakers zei

Amai, indrukwekkend!

Nice* zei

super, super, super!! Ik heb dik spijt dat ik moest werken!!!

Katja (@Yane) zei

Wowh! 40! Dat is veel!
Proficiat dames!

Juliette zei

Waaaw!! Zo'n lopende-band-systeem is super :)

Alfonsiene zei

Wat een organisatie! Indrukwekkend!

Jos van KloskaCreAtief! zei

geweldig, wat een plezier en wat een productie!

Storm zei

Wij geven er vanavond een lap op in onze naaiclub Stik-stof!

Tine zei

Als jullie nog hulp nodig hebben van 'buitenstaanders', laat maar weten.

Ellen zei

Hoera, knap gewerkt! Zijn er eigenlijk nog plaatskes vrij, ik snak naar gezellig samen naaien :)

Kir zei

@ Ellen en Tine: jammer genoeg is ons clubje helemaal volzet met de huidige 70 leden.

Martine en Eddy zei

Beste Tassen-stiksters,

Mijn schoonzus hoorde deze morgen op Radio2 dat er iets gezegd ging worden over Annick For Kenya en Van Katoen. Zij verwittigde onze thuisblokkende zoon en die nam de reportage op via de Telenet digicorder. We hebben het net beluisterd. Wij hebben echt spijt dat we er gisteren niet bij waren. GEWELDIG! Jullie hebben ons diep ontroerd met jullie aanstekelijk enthousiasme en jullie grote inzet. De superlatieven die hierboven gebruikt worden zijn niet overdreven. Girl Power! Hopelijk zien we mekaar in Gent op 14/4!
Groetjes,
Martine en Eddy Van Uytsel (mama & papa Annick)

Kir zei

@Martine & Eddy:
wij vinden het erg knap met welke moed jullie de droom van jullie dochter met beide handen vastpakken en realiseren, het is met alle plezier dat wij daar met man en macht (of in ons geval: met vrouw en stikmachine) aan willen bijdragen.
Tot in Gent!

Anonymous zei

Laat niets u storen wanneer Dr.EDEDE er is om u te helpen contact met hem op te nemen voor het volgende >>>>>>>

1. Breng je man terug
2. Breng je vrouw terug
3. Breng je vriend terug
4. Breng je vriendin terug
5. Win de loterij
6. Kantoorpromotie
7. Help haar zwanger te worden als ze de vrucht van de baarmoeder zoekt.
8. Volledige genezing van elk type ziekte.
9. Huwelijksverplichting
10. Help u bij het winnen van een juridische suite (schuldig of onschuldig) en onder andere.
Kortom, neem vandaag nog contact op met Dr. EDEDE voor eventuele problemen, want morgen is het misschien te laat ... Laat u niet storen als Doctor EDEDE er is om u te helpen. Neem vandaag nog contact met hem op via de zijne

e-mail: Ededetemple@gmail.com
         OF
WhatsApp: + 2 3 3 2 3 5 8 8 7 8 2 5

lyndsay045 zei

Ik heb ervoor gekozen om heer Bubuza te bedanken omdat hij als een God op aarde is. Hij loste mijn relatieproblemen gemakkelijk op, voorheen werkte mijn relatie niet, mijn vriend was een cheat en ik probeerde al het mogelijke om dingen tussen ons te laten werken, al mijn inspanningen waren tevergeefs, ik stond op het punt de relatie te beëindigen toen een vriend me vertelde over de wonderbaarlijke spreuk van heer Bubuza. Ik nam contact met hem op via WhatsApp: +1 505 569 0396 en vertelde hem mijn relatieproblemen, hij reageerde en beloofde me te helpen. Ik deed wat hij me had opgedragen en mijn vriend hield op met vals spelen. Lord Bubuza-spreuk werkte binnen 12 tot 16 uur en vandaag zijn we rolmodellen voor de meeste mensen in onze buurt vanwege hoe lief en zorgzaam mijn vriend nu is. Heb je hulp nodig? Neem vandaag nog contact op met heer Bubuza via WhatsApp: +1 505 569 0396 of via e-mail: lordbubuzamiraclework@hotmail.com

lyndsay045 zei

Ik heb ervoor gekozen om heer Bubuza te bedanken omdat hij als een God op aarde is. Hij loste mijn relatieproblemen gemakkelijk op, voorheen werkte mijn relatie niet, mijn vriend was een cheat en ik probeerde al het mogelijke om dingen tussen ons te laten werken, al mijn inspanningen waren tevergeefs, ik stond op het punt de relatie te beëindigen toen een vriend me vertelde over de wonderbaarlijke spreuk van heer Bubuza. Ik nam contact met hem op via WhatsApp: +1 505 569 0396 en vertelde hem mijn relatieproblemen, hij reageerde en beloofde me te helpen. Ik deed wat hij me had opgedragen en mijn vriend hield op met vals spelen. Lord Bubuza-spreuk werkte binnen 12 tot 16 uur en vandaag zijn we rolmodellen voor de meeste mensen in onze buurt vanwege hoe lief en zorgzaam mijn vriend nu is. Heb je hulp nodig? Neem vandaag nog contact op met heer Bubuza via WhatsApp: +1 505 569 0396 of via e-mail: lordbubuzamiraclework@hotmail.com

Joyce Mason zei

Mijn relatie was als een hel. We vochten bijna elke dag vanwege de gewoonte van mijn vriend om vreemd te gaan. We hebben samen een kind, maar zijn gewoonte om vreemd te gaan, verbrak onze relatie. Ik was emotioneel diepbedroefd toen ik wist dat mijn vriend me bedroog, mijn vriend voelde mijn pijn en vertelde me hoe Lord Bubuza zijn betovering gebruikte om haar verbroken relatie te herstellen. Ik sprak met heer Bubuza voor hulp op SMS / bel: +1-507-400-0072 en hij zei dat mijn vriend terug zal komen smeken op zijn knieën na het uitspreken van zijn spreuk, ik deed wat hij opdroeg en 16 uur na het uitspreken van de spreuk kwam mijn vriendje huilend terug en me op zijn knieën smekend om hem te vergeven, de spreuk van heer Bubuza was zo snel en actief. Hij is gestopt met vreemdgaan en ik ben nu zo veilig bij hem. Heb je hulp nodig om je ex terug te winnen? Neem contact op met lord Bubuza via sms/bel: +1-507-400-0072 of e-mail: lordbubuzamiraclework@hotmail.com