dinsdag 24 april 2012

Troostkussens

In volle Van Katoen voorbereidingstijd kwam het afschuwelijke nieuws van het busongeval binnen. Het ongeval trof het schooltje van Heverlee, een deelgemeente van Leuven. Het nieuws raakte ons allemaal, iedereen had wel een link met iemand uit de school en wij allemaal met Elisanna wiens kinderen er naar school gaan.
Machteloos voelde ik mij bij zoveel onrecht en zoveel verdriet. En machteloosheid, dat woord bestaat niet in mijn woordenboek.  Dus stelde ik aan de leden van het stiksel voor om troostkussens te maken voor het getroffen klasje.


De stof was snel gekozen, het werd het toepasselijke sterrenstofje van bij Bambiblauw.



Op het eerste stiksel vlak na Van Katoen gingen we samen aan de slag en maakten 41 kussens volgens haar handleiding.

Ondertussen staat de teller dankzij enkele thuisnaaisters op 50!

En ook al kunnen we het verdriet van de kinderen, ouders, leerkrachten en directie niet weg nemen, het gaf een goed gevoel om met iets concreets aan de slag te gaan.

16 opmerkingen:

pied de poule zei

amai zo'n lief gebaar! mooi gemaakt

ZaZoZip zei

Wat een mooi gebaar ... je wordt er stil van !

Sofie Oosterlinck zei

Leuk gedaan! Ik heb in ieder geval al ouders en kinderen gehoord die troost gevonden hebben bij het kussentje en een leuk gebaar vonden.

elisanna zei

En ik ga het nog eens zeggen: vanuit de grond van mijn hart een hele grote dank-je-wel aan al die geweldige stikselmadammen. De kussens hebben hun plek gevonden, daar waar er troost nodig is...

Unknown zei

Amai ik krijg er kiekevel van...zo'n mooi initiatief, het raakt je diep ook al hebben we er rechtstreeks niets mee te maken.

Proficiat aan jullie allemaal!

Unknown zei

Wat ontzettend lief van jullie. Super idee en een mooi gebaar, dat is zeker.

Unknown zei

Wat vreselijk lief van jullie!

Jozefien zei

Onwaarschijnlijk lief... Fijn dat het Stiksel meehielp aan de kussens, ik ben er zeker van dat ze hun effect niet zullen missen.

JoChapeau zei

een prachtgebaar

Mamasha zei

Keilief.

Juffertje Uil zei

Een super gebaar, dat zeker gaat gewaardeerd gaat worden.

Een dikke proficiat aan jullie allemaal.

Leen zei

Zo'n mooi gebaar!

Anne-Marie zei

Daar krijg ik nou gewoon kippevel van. Mooi dat jullie op deze manier nog eens stil staan bij wat er gebeurd is. En ze zijn ontzettend mooi.

boomie zei

Wat een lief gebaar!

sofie zei

Wat een leuk en warm gebaar!
Vergeten jullie ook niet om een kussen aan de vrouw van meester frank te bezorgen?
Ook zij kan dit heel geod gebruiken denk ik!

Jos van KloskaCreAtief! zei

wat een mooi gebaar om ze iets te geven waar ze misschien een beetje troost van kunnen krijgen!